xoves, 25 de outubro de 2018

A paga aos fillos. Expresión escrita

Peto
📘Na lectura desta semana sae o tema da paga aos fillos. Imos facer unha reflexión sobre este tema. 
Hai opinións para todos os gustos: uns prefiren paga e outros non, uns alumnos téñena e outros non reciben nada, agás en datas concretas. Plantéxase o feito de que as pagas poden axudar a que aprendan a xestionar os seus cartos e a valorar a  cultura do esforzo. Nunca estará asociada ás tarefas cotiás da familia, que non se negocian: facer a cama, axudar a recoller a mesa,...

Redacta un texto sobre este tema no procesador de texto e súbeo aos comentarios desta entrada. Non esquezas o que estamos a ver sobre os textos escritos:

  • Texto é un tecido de palabras que se xuntan en frases. Estas dan lugar ás oracións.
  • As oracións van separadas entre si por punto e seguido, dentro do mesmo parágrafo.
  • Os parágrafos recoñécense porque van separados por punto e á parte.
Revisa acentos e léxico.

29 comentarios:

  1. A paga aos fillos
    A moitas persoas danlle paga aos seus fillos para comer no colexio, no instituto... No meu caso si que me dan.
    Danme como máximo 5 euros cada dúas fin de semana. Anque iso si, haberá nenos que non lle dean paga e teñan que aforrar os cartos. Se a min non me deran paga, o que faría, sería levar un bocadillo, ou algo polo estilo, da casa e non gastaría cartos na cafetería.
    A min gústame que me dean paga porque así podo mercar o que eu queira (sempre en cando que me chegasen os cartos).
    Pero non me gusta porque teus pais ou quen che de os cartos, están quitándose eles de mercar algo con eses cartos, pero eu agradézollo moito.


    Nerea Fernández Pazos

    ResponderEliminar
  2. A PAGA AOS FILLOS



    - Eu non teño paga ao mes por parta de meus pais pero si cada dous meses os meus avos danme algo de diñeiro.Tamén cada duas semanas danme no fútbol cinco euros por recoller os balóns que tiran para fora.
    A min gustame moito o cartos e gustame aforrar para algo que queira comprar por exemplo: unha bici de carreiras para poder facer ciclismo,unhas botas de futbol con calcetin e uns luvas de porteiro.

    ResponderEliminar
  3. A paga aos fillos

    Vouvos a falar sobre o costume de dar diñeiro os pais a os fillos cada mes tamén chamado paga.
    Na miña familia non hai ese costume, meus pais pensan que non é unha cousa importante.

    Eu prefiro non tela pois prefiro non andar eu cos cartos. Para min é mellor que cando queira unha cousa me dean algúns cartos para compralo é o resto cos meus cartos que me dan miñas tías cando me ven.

    Aínda que por outra parte con iso adquires autonomía,responsabilidade e aprendes a aforrar.Pero teño medo a perdelos. Cando é o meu cumpreanos si que me dan cartos para que faga o que queira con eles as veces aforros e outras gastos en algo que queira dende hai tempo.

    Lucía 1 b.

    ResponderEliminar
  4. A PAGA DOS FILLOS

    Neste texto vou a falar sobre a paga que lle dan os pais aos fillos. Vou a dar a miña opinión e comentar sobre este tema.

    Eu teño unha paga semanal de 10 Euros a semana, soen darma o luns para que me dure toda a semana e o luns volver a darma. Eu penso que dar a paga os fillos é eficaz xa que, así aprenden a xestionar os cartos e aprender o que costa e valen as cousas. Tamén hai veces que non ma dan por portarme mal, contestar de maneira inadecuada...

    Persoalmente gústame moito ter a paga porque teño os meus cartos e si quero algo que non mo compran teño o meu diñeiro para xestionalo.


    INÉS ALONSO OTERO 1B

    ResponderEliminar
  5. A PAGA AOS FILLOS

    Nalgunhas familias hai costume de entregarlle aos fillos unha paga, é dicir, unha cantidade de diñeiro ou ben mensual, ou diaria, ou anual... Na miña familia non temos esta costume, nós non recibimos paga. A min paréceme que non é necesario que os nenos recibamos unha paga pero entendo que cada un ten unha opinión diferente e eu opino que se quero mercar algo e mellor pedirllo directamente aos meus pais.
    Esta é a miña valoración. Pero tamén ten algo positivo porque aprendes a ser un pouco máis autónoma,a aforrar para algo que queiras ou que necesites,a xestionar os noso cartos...

    Marta Quelle Domínguez 1 B

    ResponderEliminar
  6. A paga aos fillos

    A min danme a paga, danme 10 euros cada semana, algunhas veces non danme a paga por non facer caso a miña nai . Pero cando quero algo pois me o compro porque nunca me o compra meus pais.

    MIRELLA 1B

    ResponderEliminar
  7. A PAGA AOS FILLOS

    A min non me pagan, gustaríame que que me pagaran un pouco, cinco euros ao mes ao mellor, polo menos cando axudo nas tarefas da casa cando me porto ben, cando saco boas notas.... A min non me parece moi ben que lle paguen aos fillos cando non fan nada, eu creo que deberían pagar cando se porten ben e axuden.

    A min, a verdade, dame un pouco igual que me paguen ou non.
    Igual me gustaría que me pagaran cando quero aforrar para algo ou en Nadal e nalgunha festa.

    ResponderEliminar
  8. A PAGA AOS FILLOS

    A min non me pagan, gustaríame que que me pagaran un pouco, cinco euros ao mes ao mellor, polo menos cando axudo nas tarefas da casa cando me porto ben, cando saco boas notas.... A min non me parece moi ben que lle paguen aos fillos cando non fan nada, eu creo que deberían pagar cando se porten ben e axuden.

    A min, a verdade, dame un pouco igual que me paguen ou non.
    Igual me gustaría que me pagaran cando quero aforrar para algo ou en Nadal e nalgunha festa.

    ResponderEliminar
  9. A PAGA AOS FILLOS

    Eu si que teño paga semanal, antes eran 5 euros e agora son 10 euros. Si que me gusta ter a paga semanal porque si quero comprar algo, que non e moi caro, podo compralo pola miña conta, sen ter que pedirlles diñeiro a meus pais.

    Tamén me gusta porque aprendo a repartir os cartos durante toda a semana e o que me sobra ao final da semana, gárdoo nunha hucha para cando o necesite, ou para cando queira comprar roupa, zapatos,...


    IRIA 1ºB

    ResponderEliminar
  10. A PAGA AOS FILLOS

    A min non me pagan, gustaríame que que me pagaran un pouco, cinco euros ao mes ao mellor, polo menos cando axudo nas tarefas da casa cando me porto ben, cando saco boas notas.... A min non me parece moi ben que lle paguen aos fillos cando non fan nada, eu creo que deberían pagar cando se porten ben e axuden.

    A min, a verdade, dame un pouco igual que me paguen ou non.
    Igual me gustaría que me pagaran cando quero aforrar para algo ou en Nadal e nalgunha festa.

    ResponderEliminar
  11. A PAGA DOS FILLOS

    Eu antes tiña paga que dábama meu pai pero foise olvidando e ao final xa non me volveu a darma. Eu non estou nin a favor nin en contra, pero as veces danme algo de diñeiro para para ter algo de diñeiro, mercar algo; comida xoguetes...

    A min me gustaría seguir tendo paga porque canto mais diñeiro mellor. Amin faime mais responsable. Pero as veces malgasto algo de diñeiro.

    Alejandro Juárez 1B

    ResponderEliminar
  12. A PAGA AOS FILLOS
    A min meu pai dame todos os Domingos 5€.Pero deses 5 sobranme sempre 2 que os gardo para otra vez.

    DANIELA

    ResponderEliminar
  13. A PAGA AOS FILLOS

    Luzia

    Nalgunhas casas os nenos reciben paga por medio dos seus pais ou avós.

    No meu caso si que me dan paga pero aforro para ter diñeiro para comprar roupa...A min danme 5 euros as veces a semana pero sóbrame 2 euros,gárdoos na hucha para ter algo de diñeiro cando o necesite.

    ResponderEliminar
  14. A paga aos fillos

    A paga dos fillos é un conxunto de cartos que se lle da a un neno cada certo tempo.

    Depende de cada persoa se quere paga ou non, unha vez a semana ou ao mes.

    Para a miña opinión é algo que ós nenos lles gusta, coma a min, porque teñen a satisfacción de que lles dan algúns cartos: 5€, 10€, ... e poden gastalos ou aforralos para o que eles queiran: xoguetes, videoxogos, ...

    A paga é unha maneira de aprender que non se pode gastar mais do que temos.



    Alejandro Rodríguez Piqueras
    1ºESO C

    ResponderEliminar
  15. Redacción LG 25/10/18

    A PAGA DOS FILLOS

    Este é un tema que, por un cómic do libro de galego, se está falando moito. Hai de todo, rapaces con paga, sen paga, con máis, con menos... Dito isto, vou expoñer a miña idea sobre o tema.

    A min paréceme unha boa idea, porque así aprendes a xestionar poucos cartos, preparándote para cando teñas un soldo fixo e non o gastes en trapalladas. A min, malia que non vos interese, danme 5 ou 10 euros á semana. Eu case sempre os gardo para comprarme algún que outro capricho. Aínda que tamén entendo que haia nenos ós que non lles dean paga, por que o gastan innecesariamente, o perden...

    Andrés F. 1ºC

    ResponderEliminar
  16. A paga aos fillos

    A min a paga pareceme algo innecesario, porque se non tes paga e comprenche cousas necesarias (cando as pides) e non ter paga axudache a ser consciente de que non podes ter todo o que queiras porque despois non hai diñeiro para as cousas que necesitas urxentemente, como un libro, un lápis, unha goma...

    O ter paga tamén axudache moito se eres responsable, por exemplo pagar co teu diñeiro as excursions, pagar ti o regalo que lle vas a facer a tua nai,... Pero pola outra parte o diñeiro vaise moito das túas mans, porque podes gastar o diñeiro tontamente como mercando tres lápis pero non che fan falla, mercar unhas cucherías porque tiñas fame( en vez de mercar unha mazá)...

    Naia 1ºC

    ResponderEliminar
  17. A paga aos fillos
    Eu non teño paga , e a verdade que non me fai falla porque cada vez que quero cartos a min damos . A moita xente danlla e eu polo menos estou da cordo por dúas razóns :

    Porque aprendes a xestionar os cartos .
    E dous porque non tes que andar pedíndolle a os teus pais e podes ser mais independente .

    A min danme unha pequena paga duns 10 euros o así se axudo na casa o se axudo a alguén , pero non e oficial porque as veces danme máis e outras veces menos . Cando vou a casa dos meus avós danme unha pequena paga duns 10 euros .
    E isto é o que penso eu sobre a paga .

    Carmen Díaz Hermida 1ºC

    ResponderEliminar
  18. A PAGA AOS FILLOS.
    Eu penso que non fai falta darlle a paga aos fillos porque eles non teñen que comprar nada porque os pagan os pais e se quere algo que axude e que gañen os cartos.
    Ami non me dan paga porque non a necesito pero si quero comprar algo gañomo axudando. MARTA G. 1C

    ResponderEliminar
  19. A PAGA AOS FILLOS.
    Eu penso que non fai falta darlle a paga aos fillos porque eles non teñen que comprar nada porque os pagan os pais e se quere algo que axude e que gañen os cartos.
    Ami non me dan paga porque non a necesito pero si quero comprar algo gañomo axudando. MARTA G. 1C

    ResponderEliminar
  20. PAGA PARA OS FILLOS

    A min paréceme algo bo e algo malo
    o bo e que tes o teu propio diñeiro e faste mas maduro e axúdate a comprender o importante que e o diñeiro e o escaso que esta e tamén as cousas que queiras comprar
    as tes que comprar tu co teu diñeiro.
    o malo e que a xente que non teña o suficiente diñeiro para darlle a os seus fillos nin se queira pode darlle paga e tamén moitas veces quen ten paga gástaa en parvadas.

    pero a min gustaríame ter paga pero non ma dan,tampouco lla pido por que o necesitan mas que eu.

    LAURA ESCOURIDO 1C

    ResponderEliminar
  21. PAGA PARA OS FILLOS

    A min paréceme algo bo e algo malo
    o bo e que tes o teu propio diñeiro e faste mas maduro e axúdate a comprender o importante que e o diñeiro e o escaso que esta e tamén as cousas que queiras comprar
    as tes que comprar tu co teu diñeiro.
    o malo e que a xente que non teña o suficiente diñeiro para darlle a os seus fillos nin se queira pode darlle paga e tamén moitas veces quen ten paga gástaa en parvadas.

    pero a min gustaríame ter paga pero non ma dan,tampouco lla pido por que o necesitan mas que eu.

    LAURA ESCOURIDO 1C

    ResponderEliminar
  22. A paga dos fillos.

    Eu teño a miña paga ao mes pro teño que aforrar se non no chega para todo o mes.

    A min me gusta que os pais do mundo podan dar a paga todas as semanas pero algunos pais non quero que o nenos ten a paga aos fillos semanal, pero os parecen que os gastan en cousas que non deben de comprar pero os que teñen ten que os gastan cando teñen fame .



    Óscar. 1º ESO-C

    ResponderEliminar
  23. Eu penso que non e tan importante ter paga. Por unha parte axudache a aprender a aforar é a ser mais intelixentes a hora de gastar os cartos, en vez de gastar todos os cartos en tonterías castalos no que de verdade necesitamos.

    Pero por outra parte tamén pode ser todo o contrario e ao pensar que os cartos son dele ou dela pois gastenós en tonterías.
    A min danme a paga pero ao principio solo compraba cosas que no me facían
    falta pero agora aprendín a aforrar.

    María la guapa

    ResponderEliminar
  24. Eu penso que non e tan importante ter paga. Por unha parte axudache a aprender a aforar é a ser mais intelixentes a hora de gastar os cartos, en vez de gastar todos os cartos en tonterías castalos no que de verdade necesitamos.

    Pero por outra parte tamén pode ser todo o contrario e ao pensar que os cartos son dele ou dela pois gastenós en tonterías.
    A min danme a paga pero ao principio solo compraba cosas que no me facían
    falta pero agora aprendín a aforrar.


    Maria

    ResponderEliminar
  25. A PAGA A OS FILLOS

    Eu creo que se che dan a paga aprendes a valorar o diñeiro, porque se tes cinco euros e compras tres ou catro cousas xa te quedas sen o diñeiro.

    En ton se te dan a paga aprendes a valorar o diñeiro, porque
    aínda que teñas tres ou catro euros que parecen poucos non o son.

    Mael Pérez Escourido 1c

    ResponderEliminar
  26. A paga aos fillos

    É importante ou innecesario a paga?
    Algúns dirán que si outros que non a min pareceme as dous cousas,por unha parte e boa xa que dicen que salemos máis independentes e responsables tamén somos mais intelixentes a hora de gastar os cartos.Por unha parte e mala porque dicen que nos volvemos mais tacaños e se por algunha razón o gastamos todo e probable que non te den mais.


    Audry1C

    ResponderEliminar
  27. Dar la paga ya no está de moda. ¿Por qué? Porque la mayoría de los niños tienen de todo. Si en los años ochenta y noventa fue una práctica habitual en muchas familias, el hecho de que los chavales de hoy en día tengan casi todas sus necesidades cubiertas ha dejado en segundo plano el conocido sistema de intercambio monetario con los pequeños de la casa.

    Papá y mamá no es un saco sin fondo y tiene sus límites (no tanto el de los padrinos, tíos, abuelos y demás...). Según los expertos, para que la paga semanal funcione verdaderamente como un instrumento educativo.

    Pablo Piñón 1ºC

    ResponderEliminar
  28. O pago xa non está de moda. Por que? Porque a maioría dos nenos teñen todo. Se nos anos oitenta e noventa foi unha práctica habitual en moitas familias, o feito de que os nenos de hoxe teñan case todas as súas necesidades cubertas deixou no fondo o coñecido sistema de intercambio monetario cos máis pequenos da casa.

    Papá e nai non é un saco sen fondo e ten os seus límites (non tanto o de patrocinadores, tíos, avós e outros ...). Segundo os expertos, o pagamento semanal realmente funciona como ferramenta educativa.

    Pablo Piñón 1ºC

    ResponderEliminar
  29. REFLESIÓN SOBRE A PAGA AOS FILLOS

    A min non me dan paga porque non a necesito e se quero algo axudanme, pero eu penso q non e tan importnte por unha parte, e importante e por outra non .
    -Por unha parte axudache a ser responsable cas túas cousas, a saber aforrar e ser conscientes do diñeiro que gastamos porque por exemplo, si tu queres un xoguete tes que aforrar desa paga.
    -Por outra parte tamén poden pensar que e deles e algúns gastanos en tonterías.
    A min cando vou a casa dos meus bisavós danme algo de diñeiro pero non e ningunha paga.
    Esta e a miña opinión sobre a paga os fillos.

    LIDIA 1ºESO C

    ResponderEliminar